A Logik egy nagyszerű játék a logika és a kombinatorika
gyakorlására. A játék kezdetén az első játékos titokban
négy tetszőleges színű tüskét helyez el a tábla alatti
rejtett területre. A másik játékos megpróbálja
kitalálni a kombinációt úgy, hogy a táblán minden
sorban egymás után négy tüskéből álló kombinációt
alkot.
Az első játékos minden egyes próbálkozását kis
értékelőtáblák segítségével értékeli az alábbiak
szerint: minden olyan tüskére, amelyet a tippelő
játékos a megfelelő színben a megfelelő helyre
helyezett, egy fekete tüskét kap; minden olyan tüskére,
amelyet a tippelő játékos a megfelelő színben, de rossz
helyre helyezett, egy fehér tüskét kap. A tippelő
játékos nem tudja, hogy a kiértékelő tüskék melyik
játéktüskéhez lettek hozzárendelve.
A játék akkor ér véget, amikor a tippelő játékos
kitalálja a kombinációt (a győztes próbálkozó a teljes
számú fekete tüskét kapja). Ezután a játékosok szerepet
cserélnek, és a játék folytatódik. Az a játékos nyer,
akinek kevesebb próbálkozásra volt szüksége a
kitaláláshoz.